אודות

קצת על סיפור חיי..

אני רחלי מדמוני מייסדת אויר לנשמה, נשואה לירון , אם ל-6 ילדים, גרה במעלה שומרון.
התחלתי את דרכי כהנדסאית תעשייה וניהול, (אם לא נספור את אינסוף שעות המלצרות והברמניות עד שהגעתי לעבודה הראשונה בתחום..).
עברתי להדרכה בקרן קרב, (שעות העבודה הרגו אותי..),
משם להדרכה במרכז להכשרה ושיקום ברעננה.
עד שהבנתי שאני חייבת להיות עצמאית.

למזלי ושמחתי, תוך כדי כל העבודות, שהזכרתי למעלה, למדתי את משנתה של ימימה 11 שנים..והתאהבתי.
בהמשך, למדתי מגירות עוד 5 שנים,(עדיין לומדת ומאוהבת).
באמצע, שילבתי לימודי הנחיית קבוצות.

לפני 9 שנים, קפצתי למים, אל הקבוצה הראשונה שפתחתי (היה מפחיד ומלמד).
במשך 7 שנים, לימדתי את מי שהגיעה אלי, בלי שום פרסום,
זה לימוד מאוד עמוק, ואי אפשר להבין אותו, מבלי ליישם ולהתקדם, צעד אחר צעד בעצמי.
רק בתחילת 2015, החלטתי לצאת לעולם, לפתוח עסק מסודר, ולהשקיע בפרסום הנס הזה.
הרגשתי מוכנה.

כל השנים למדתי את הלימוד הזה, בשביל עצמי בלבד, הייתי זקוקה לו מאוד.

הגעתי ללימוד כאשר כלפי חוץ הדברים נראו בסדר גמור.
עבודה טובה, חברים טובים, הורים טובים,
אבל בתוכי, ביני לבין עצמי, לא היה לי ברור.
עליות וירידות, אירועים לא קלים.
זיהיתי את הפוטנציאל של הלימוד,
ולא יודעת איך, התאבדתי על הלימוד,
כל שבוע,
בהתחלה לא היה לי קל להבין,
וגם לא ליישם,
לאט לאט..
המודעות נפתחה..

גיליתי על עצמי גילויים חשובים,
הכרתי את עצמי בכל שבוע עוד קצת,
בכל שבוע קיבלתי עוד כלי.
למדתי להפריד, בין מה שעושה לי טוב, לבין מה שעושה לי רע.
גיליתי הרבה מיותרים, חלקם כאבו.
למדתי לקבל את עצמי, עם היתרונות והחסרונות.
למדתי להרגיע את עצמי,
ללטף את הילדה בתוכי שהיתה נלחצת, נלחמת וסובלת.

הלימוד הזה כל כך עזר לי, שינה לי את החיים, נתן לי אותם במתנה ממש.
גרם לי לעשות את המהלכים הנכונים בחיי.
ועכשיו אני מעבירה את כל זה הלאה..

את החומרים אני מפתחת באמצעות החוויה והיישום של מה שאני לומדת.
בנוסף אני קוראת ומפתחת חומרים רבים, כדי להביא את התמונה השלמה, של חיים עם מודעות ותשומת לב לפרטים.

אם אהבתן ואתן מתחברות.. אשמח לשמוע מכן..
אשמח שתצטרפו למפעל הזה, שיגרום לנשים ולאנשים, להסתובב בעולם יותר מודעים ויותר שמחים.
ואז מן הסתם פחות נלחמים וסובלים.

באהבה גדולה רחלי מדמוני- אויר לנשמה

קצת על אויר לנשמה..

אויר לנשמה הוא אימון להעצמה נשית, הגשמה עצמית, חשיבה חיובית,
ביטחון עצמי, קשר טוב ובריא עם עצמנו וסביבתנו (זוגיות, משפחה, חברים ועבודה).
תחשבו על זה..
אף אחד לא לימד אותנו על החיים עצמם, איך להתייחס לעצמנו, מה לעשות עם המחשבות שלנו, איך בונים זוגיות טובה, איך מסתכלים על החיים בצורה בריאה ועוד..
כמעט לכל תפקיד בחיים שלנו אנחנו מגיעות לא מוכנות.

אויר לנשמה הוא לימוד שכל אישה צריכה, על מנת להבין איך לצמוח ולהתפתח מכל סיטואציה, לרכוש כלים לתפקידים הרבים בחייה, ללמוד לעשות לעצמה טוב ועוד..

השלב הראשון הוא היכרות עם עצמנו, מחשבות, רגשות, דפוסי התנהגות, אמונות, תפיסות, והתנהלות.
דרך ניקוי החשיבה והבנה איך אנחנו מנהלות את החשיבה שלנו, ולא היא אותנו.
אנחנו לומדות להתהלך בעולם יציבות, מרוכזות, ומחוברות לעצמנו.
מקבלות כלים ודרך לאהוב קודם את עצמנו ואז גם את האחרים, (זה לא פשוט לאהוב שהחיים שלנו מבולגנים, לא ברורים, אנחנו לא קרובות לעצמנו ועוד לא הבנו מי אנחנו בכלל).
הלימוד נותן כלים לחיות כל רגע ורגע מתוך משמעות.
אומנות הרצון והבחירה מאפשרות קשת רחבה יותר של אפשרויות.
כתוצאה מכך היכולות שלנו מתחילות להיות זמינות לנו, הגמישות והיצירתיות, החיבור והמודעות. ואז אפשר לשים לעצמנו יעדים ולצעוד אליהם בבטחה.
עוד מהנושאים הנלמדים..
איך יוצרים קשר עם עצמנו ובונים עולם פנימי עשיר ויציב
נראה ונווכח כל פעם מחדש איך המציאות מדויקת לצמיחה וההתפתחות שלנו
ונלמד איך קוראים את המציאות ואת מה שהיא באה לפתח אצלנו.
נלמד על יחסים תקינים עם עצמנו ועם סביבתנו
נעמיק בנושא הורות משפחה וזוגיות
אחרי שנכיר את עצמנו נלמד להיות אנחנו בכל מקום.
נלמד לחיות חיים ללא התפשרויות, ללא זיופים ומבלי לרצות או לעבוד אצל אף אחד.
נלמד להסתכל על המציאות בצורה שתעשה לנו טוב
נוציא מהראש מחשבות שלא טובות לנו, סרטים, דברים שלא קשורים אלינו, נתהלך בעולם עם ראש נקי, ונעשה עם הראש והמחשבות דברים טובים לעצמנו, הראש אמור לשרת אותנו ולא להיפך.
נלמד איך חושבים, איך מתהלכים פה בעולם בביטחון בשמחה ובאהבה.
נלמד לבחור ולשים גבולות.
נלמד רבות על חופש.. וכמה שהוא לא סותר את המסגרת
נלמד לעשות שלום בתוכנו בין כל סוגי ההפכים שקיימים.
והכי חשוב..
יש מקום וזמן לשאלת אישיות,
יש מקום וזמן לברר את אירועי חיינו וללמוד מהם,
יש מקום וזמן להבין, איך מתמודדים עם דברים לא פשוטים שכבר קרו לנו,
איך מתקנים יחסים,
ואיך מתמודדים עם מה שהחיים מזמנים לנו.

קצת על משנתה של ימימה..

ימימה אביטל הייתה מורה רוחנית, מיסטיקנית דתית קבלית, שפיתחה תורה מיסטית המכונה “לימוד חשיבה הכרתית” או “שיטת ימימה”.

ימימה אביטל סיימה את לימודיה לתואר ראשון בספרות צרפתית באוניברסיטת בן-גוריון, למדה פסיכולוגיה לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, והחלה להעניק טיפולים דמויי הילינג ללקוחות בביתה בשדרות רוטשילד. הקימה בביתה את “מכון מעיין” להפצת תורתה בהרצליה, שם הוא שוכן עד היום.

תורתה של אביטל, המזכירה אלמנטים מתחום הפסיכולוגיה והקבלה, מנגידה בין מצב של “עומס” רגשי וסגירות פסיכולוגית, ומצב של היעדר עומס, בו יש התקרבות אל המהות האמיתית, אל הטוב שבאדם ולשמחה. הלימוד מבקש לתת כלים לחשיבה הכרתית המקרבת את האדם למהותו. מדובר בכלים מעשיים לקרב את האדם אל עצמו ולא באינפורמציה, או במילותיה של אביטל – “ידיעות”.

אף שאביטל הייתה דתייה, ואף שהתורה שלה כוללת מושגים אמוניים, אין קשר בין יישום תורתה לבין שמירת מצוות. רעיונותיה על “הילד הפנימי” המנהל את האדם, ההשתנות המתמדת, הבחירה בטוב, אי ההזדהות, השחרור מאחיזה ועוד, הם רעיונות אוניברסליים המופיעים בתורות שונות במזרח ובמערב, ואין הם מחייבים כל קשר לדת. ייחודה של השיטה בשפה המדויקת והייחודית לה; המילים עצמן מהוות כלי ליצירת מבנים חדשים בתודעה.

תורת ימימה מדריכה את הלומדים בלימוד עמוק והדרגתי לחיזוק הטוב באדם, לאהבה וכבוד עצמי, לניקוי המיותר, ליצירת איזון, שקט, שמחה ואחווה.
דרך הבנה עמוקה, קשב, פיתוח החשיבה ההכרתית והתקרבות לעצמך.

בין הנושאים:

  • קבלה עצמית- כדי שתוכל לאהוב אחרים, צריך קודם לאהוב ולקבל את עצמך.
  • ניקוי העומס שבך- המיותרים, המשקעים, הכעסים, הכאבים שנצברו בך מאז ילדותך.
  • שיפור אישי- שיפור הנפש והרוח, המידות וההבנה שלך את עצמך והסובב אותך.
  • גילוי היכולת האישית הטובה הטבועה בך- גילוי המהות והייעוד שלך להעצמת הטוב
    שבך.
  • איזון וחיזוק הרוח- שמירה על מקומך, על הכרת קיומך, תיחום דברייך, מבטך ושיפוטך.
  • בניית הכרה- הבנה מעמיקה של עיקר מול טפל בחיים, אמת מול שקר, הקיים מול
    הנדמה, הטוב מול הרע ביום יום ובכל דבר.
  • לקבל את האחר השונה ממך- “ואהבת לרעך כמוך” לכיבוד הזולת.
  • לענווה וצניעות–לביטול הגאווה היומרה וההתהדרות. להבנה עמוקה שרואה ואינה
    שופטת, להכרה והודיה על כל מה שיש לך.
  • לבחירה חופשית – כל עוד אדם מתנגד, מתחשבן, מספר סיפורים ,מסתכל על האחר
    ואומר עליו דברים, הוא לא אדם בוחר. להגדיל את קשת האפשרויות לבחירה.

קצת על שיטת מגירות..

מגירות הוא לימוד פנימי ועמוק לעשיית סדר פנימי בתוכנו (מחשבות, רגשות, תחושות ורצונות) מול סדר חיצוני.
מגירות היא שיטה ייחודית ופרקטית ליישום רעיונות גבוהים ועמוקים בצורה פשוטה ומעשית.

שיטת מגירות אומרת שמה שקיים בחוץ קיים בפנים וההיפך..
על מנת לראות את זה, ולהשפיע על זה בצורה הכי טובה,
יש לנו את הכלי שנקרא מגירות, בו אנחנו מוציאים מיותר מהבית ומהחיים שלנו,
על מנת להוציא מיותר מהחשיבה מהנפש ומהפנימיות שלנו.
מי שהבית שלה והחיים שלה מלאים בפריטים מיותרים ולא נצרכים, אז גם הראש שלה מבולגן ומלא במחשבות וסיפורים מיותרים.
המגירות והמדפים בבית משמשים לנו כלי לגילוי המיותרים בחיינו הפנימיים.
בנוסף גם מבתוך הפנימיות שלנו יש מגירות, מגירת האישה, האימא, הבת, היהודייה, החברה, העובדת, האני הפרטי ועוד..
יש חשיבות גדולה לעשות גם בהם סדר ולהוציא את המיותר מהפקידים השונים בחיינו.
לדוגמה: אישה יכולה בקלות לרצות לחנך את בעלה’ למרות שזה ממש מיותר לתפקיד זה, ויכול להוות בעיה ביצירת קשר זוגי תקין.

בשיטת המגירות יש כלים רבים להורות, לזוגיות, למערכת יחסים תקינה וטובה עם עצמנו ולמחשבה נקייה ממיותרים ומעומסים.

קצת על הרב קוק..

נווה מדבר זה היה ביתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק בתל-אביב יפו של ראשית הישוב היהודי בארץ ישראל (שהעתיק את מקומו לירושלים, שנים מאוחר יותר), והמעיין הבלתי נדלה שזרם בין כתליו הישנים, מסמל יותר מכול את דמותו הכריזמטית והמרתקת. ליבו הרחב של הרב קוק היה כמפגש דרכים, צומת רוחנית שבה הצטלבו עולם ההשכלה והרוח החילוני עם עולם התורה וההלכה הליטאי המחמיר, והשניים התמזגו בין חדריו לאחד.

אהבתו החמה והעזה של הרב קוק לבני האדם התיכה את כל מחיצות הברזל והניגודים בין פלגי המתיישבים השונים. הוא ראה במתיישבים החילוניים שהגיעו לארץ ישראל ובחרדים הקיצוניים, שותפים במדינה רוחנית, מאוחדת, שאותה ביקש הרב קוק לייסד.

הרב אברהם יצחק הכהן קוק (הראי”ה), היה אחד האישים הבולטים ביותר בתולדות העם היהודי בתחומי המחשבה, ההלכה והתרבות. מנהיג רוחני משכמו ומעלה, הוגה מבריק ומשורר בעל שאר רוח.

אך מעל לכול הוא היה מקובל גדול, שהקדיש את חייו לניסיון להנחיל את עקרונות חכמת הקבלה – ואהבת האחים בראשן אל עורקיו של העם הצעיר ומחפש הזהות שהתגבש בארץ ישראל של תחילת המאה. אבל למרות הכתבים הרבים שחיבר, נשארה דמותו החידתית של הרב קוק בגדר תעלומה. כאז כן היום, מתקשים רבים לרדת לסוף דעותיו, ולהבין את כוונותיו האמיתיות של האיש המיוחד ומעורר ההשראה הזה.

קצת על הרמב”ם..

רבי משה בן מימון ידוע בראשי תיבות הרמב”ם. הוא היה פילוסוף ורופא נודע, משפטן חשוב והרב המפורסם של תקופתו. היהודים כינו אותו, בהערצה אין גבול, “הנשר הגדול”. הוא היה מגדולי הפוסקים היהודיים ומחשובי הפילוסופים בימי הביניים.

הוא נולד בקורדובה שבספרד, אבל בגיל צעיר עברה משם משפחתו, לאחר שעל האזור השתלטו המורים, כובשים מוסלמים שהיהודים לא היו לרוחם. בנדודיו הוא היה והתגורר במקומות רבים, כולל בעכו ובירושלים. כשהוא השתקע בקהיר שבמצרים, הוא הפך תוך זמן לא רב לראש הקהילה היהודית והאדם החשוב בה. משם הוא רק הלך והתפתח. הוא למד רפואה במשך שנים והפך לרופא הטוב במצרים. אליו הגיעו אנשי המלוכה המצרים והאצולה המצרית. הוא טיפל גם בגויים וגם ביהודים.

לצד עיסוק זה, שמילא את כל יומו, כתב הרמב”ם כתבים עצומי ממדים, שהיו לחשובים ביותר בתולדות היהדות. בין השאר הוא כתב את “משנה תורה” – האנציקלופדיה של היהדות. הוא הרבה לכתוב על חשיבות הרפואה המונעת, התזונה הבריאה והעיסוק בפעילות גופנית. הוא גם כתב את “מורה נבוכים” – אחד הספרים מעוררי המחלוקת שלו, שגרם לרבים לערער על סמכותו, אבל עם השנים הפך את שמו לאגדה. מפסיקותיו המעניינות בספר נודעה הפסיקה שאמרה שלצד לימוד התורה יש לעבוד…

על הרמב”ם נאמר “ממשה עד משה לא קם כמשה”. גם בתרבות הערבית וגם בתרבות האירופית הוא מוכר כפילוסוף ורופא חשוב ונחשב כמי שכתביו עודדו דורות של תלמידים יהודיים ללמוד מדעים ורפואה.

אבל יש שם עוד תחומים שבהם עסק איש המדעים והחוכמה היהודי, שהוא היה. בצדק זכה הרמב”ם להימנות על האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות – הוא היה איש אשכולות וגאון של ממש – פילוסוף, מדען, רופא, חוקר ומנהיג, מומחה בלוגיקה, מתמטיקאי, אסטרונום, פיזיקאי ומי שחיבר לפחות 10 ספרי רפואה.

קצת על הקבלה..