כלים להפחתת לחץ נפשי התורם להתפתחות מחלת הסרטן ומחלות אחרות.

כמו שמערכת חיסון טובה וחזקה אמורה להשמיד תאים פגומים בגוף,
כך אמורה להיות לנו מערכת בקרה טובה וחזקה על הראש והמחשבות, כדי שמערכת זו,
תוכל להשמיד, מחשבות לא תקינות שמייצרות סטרס במערכת.
כאשר אנחנו בסטרס כתוצאה ממחשבות לא תקינות, אירוע שלא פירשנו נכון, דאגות, לחצים, פחדים, כעסים ועוד..
נוצרים בגוף חלבוני סטרס. אם הסטרס הוא קטן ולעיתים רחוקות, מערכת החיסון תתגבר עליו, הוא יתוקן והמצב יחזור לקדמותו.
אבל אם אדם נחשף לסטרס כרוני, מתמשך, ז"א שאדם באופן קבוע פוחד, לחוץ, כועס, חושב מחשבות מכווצות, מתלונן, סובל בגין דברים שאחרים עושים, נוצרת כמות גבוהה של הורמוני סטרס, להם השפעות מזיקות רבות שיכולות לגרום להופעה של מגוון מחלות בינהן מחלות מטאבוליות כמו סכרת, מחלות לב, לחץ דם גבוה ועוד.. וסרטן.

סטרס גורם להפרשת יתר של הורמונים, המדכאים תאי הרג של מערכת החיסון ותפקידם להשמיד תאים זרים וסרטניים.
בכך הסטרס מחליש את מערכת החיסון בגוף.

כאשר יש סטרס בגוף,  מערכת החיסון מופנית לטפל בסטרס ובמקום מערכת חיסון טובה וחזקה אנחנו מקבלות מערכת חיסון מוחלשת, במצב זה יש סיכוי גבוה יותר לבריחת מסתננים שהם תאים פגומים וסרטניים שמערכת החיסון לא מזהה.

"אנשים הסובלים מסטרס מועדים יותר מאחרים ללקות בסרטן, כי בעת שהגוף שרוי במצוקה נפשית, המערכת החיסונית קורסת, ואינה מסוגלת לדכא תהליכים סרטניים המתפתחים בגוף ובדרך כלל אינם גורמים נזק" (ד"ר יוסף ברנר).
healing-1547909_1920

לחץ נפשי הוא לעתים תורם להתפתחות המחלה, על אף שלא די בו בלבד, הוא מוכר בקרב חוקרים רבים כגורם סיכון.

בקרב חולים במחלות אלה, ניתן להתחיל תהליך מסייע לטיפול והתמודדות עם המחלה. זיהוי מקור הלחץ הנפשי בחייו, שזקוק לתשומת לב יכול להביא להקשבה טובה יותר של רגשות וצרכים ולאפשר לו לעשות שינויים חיוביים באורח חייו, בהרגליו ובסדרי העדיפויות שלו. הפחתת גורמי סטרס יכולה לסייע בחיזוק התגובה החיסונית למחלה.

אנחנו מוכרחות להיות שותפות פעילות באחריות על חיינו. מוכרחות לגייס את השכל הישר לטובת העניין, ולעזור למערכת החיסון שלנו לתפקד כראוי על ידי שנדאג לייצר כמה שפחות סטרס ולחצים נפשיים במערכת.

אם אדם שומר על גדרות וחוקים ברורים המערכת שלו נשמרת, הגדר שתשימו עכשיו לעצמכן ימנע מחלות ויוסיף לכן איכות חיים. אם תבינו את החשיבות של הכלים האלה זו ממש הצלה.
medications-257346_1920

כלים להפחתת לחץ נפשי וסטרס בגוף ובחיים בכלל:
  1. התנגדות גורמת לסטרס.
    יש לנו בעולם בחירה חופשית, האם להרגיש טוב בעולם או להרגיש רע. רוב האנשים בטוחים שאם הם מרגישים טוב או רע זה תלוי במה שקורה במציאות. אבל זה ממש לא נכון, אנחנו בוחרים איך להרגיש, וזה נשלט לגמרי.
    כאשר קורה לנו אירוע במציאות, מישהו אמר משהו לא נעים לכיוון שלנו, מישהו עשה משהו שלא רצינו תכננו או אהבנו, עשינו טעות, או שקרה משהו מאוד לא פשוט ואפילו מאוד כואב.
    אנחנו יכולות להסכים לאירועי חיינו או להתנגד אליהם.
    כשאנחנו מתנגדות לאירועי חיינו, לאנשים או לדעות, אנחנו למעשה אומרות מה אנחנו לא רוצות, לא אוהבות, לא סובלות, מה לא נכון, לא צודק, לא פייר ולא ייתכן. אבל כל מה שאנחנו לא, למעשה לא מקדם אותנו ולא עוזר לנו בחיים אפילו לא בטיפה, להיפך הוא ממש מזיק. אם במקום להגיד מה אנחנו לא רוצות, נגיד מה אנחנו כן רוצות וכן אוהבות, ומה חשוב לנו וכו', אנחנו נתייחס לאירוע בצורה הרבה יותר טובה, בוגרת וחכמה בלי ליצור סטרס מיותר. כשאנחנו מתנגדות זה כאילו אנחנו מצפות שהעולם יפעל ויתנהל כמו שאנחנו חושבות וזה אבסורד.
    אנחנו אמורות להסכים לאירועי המציאות ולהיות כפופים לחוקים של העולם.
    כשאנחנו מסכימות לאירועים שקורים, אנחנו בעצם מסכימות שהעולם הזה מושגח ויש בו סדר והאירועים מכוונים כדי שנלמד מהם.
    אנחנו אמורות ללמוד מכל אירוע, איך אנחנו צורכות סטרס ולחצים נפשיים באופן קבוע. זה נראה לכן שאתן כועסות, ושונאות ולא מסכימות לאירוע, אבל באמת אתן נותנות לכל אירוע להשפיע עליכן וליצור אצלכן סטרס ולחצים נפשיים. אחר כך נשים מספרות שהן רגישות, אבל גם זה לא העניין.
    כשאנחנו מתנגדות, אנחנו יוצרות סטרס במערכת וזה משפיע על הבריאות שלנו בצורה ישירה.
    גם האופי של מחלת הסרטן הינו התנגדות לבקרת הגוף. כאשר התא פגום (הצטברו בו מוטציות ששינו את הרצף הגנטי של התא), אם מערכת החיסון לא זיהתה אותו, התא למעשה מתחיל להתנגד לבקרה של הגוף, ומרגע זה הוא עושה מה שהוא רוצה, הוא מתחלק ללא הפסקה, מתחמק מזיהוי של מערכת החיסון ורותם את מנגנוני הגוף לצרכים של עצמו כגון יצירת כלי דם שתזין את הגידול.
    board-1030588_1920
  2. ביקורת ושיפוטיות עצמית גורמת להרס
    כאשר אנחנו, שופטות, מבקרות, יורדות על עצמנו, חושבות על עצמנו דברים לא טובים, לא מאמינות בעצמנו, לא עושות מה שאנחנו רוצות, לא בוחרות ולא מתייחסות לעצמנו בכבוד. זה כמו שאנחנו תוקפות את עצמנו, כי אנחנו חד משמעית פועלות כנגד עצמנו. אנחנו מוכרחות לזהות בחשיבה מחשבות שהם כנגד עצמנו שמנסות להסתנן למערכת שלנו וליצור בה סטרס. מחשבות אלה יוצרות סטרס בגוף בשורה התחתונה, אבל לפני כן הם גם מפריעות לתפקוד שלכן, לאנרגיות, לשמחה ולהגשמה העצמית שלכן.
    תעשו לעצמכן חוק במציאות, תשתמשו בשכל הישר, אין אפשרות לחשוב על עצמכן מחשבות לא טובות, החוק הזה יהווה גדר וישמור על איכות חייכן והבריאות שלכן.
    גם מחלות אוטואימניות בהן חל שיבוש במערכת החיסון, והיא תוקפת תאים נורמלים בגוף, כמו: שחפת בכבד, ציליאק, זאבת, דלקת מפרקים- פסוריאזיס, קרוהן, קוליטיס, טרשת נפוצה ועוד..
    פועלות כנגד הגוף.
    מערכת החיסון מזהה תא רגיל ובריא (עצמוני) כתא זר, תוקפת אותו והורגת אותו.
    dementia-1528625_1920

חשוב להבין שקודם אנחנו חושבות מחשבה מלחיצה, מפחידה, מדאיגה, לא טובה, כשאנחנו מאמינות לה היא מייצרת רגשות שתואמות למחשבה ומשם זה מתפשט בכל הגוף ונוצר סטרס בגוף.
חשוב להקים מערכת בקרה חכמה שבודקת איזה מחשבות עושות לנו טוב ואיזה לא.
מחשבות שלא עושות לנו טוב מוכרחות להיות מוחלפות במחשבות אחרות, מחשבות לא טובות מוכרחות להיות מזוהות, מחשבות לא טובות מוכרחות לעבור תהליך סינון כדי שלא יעברו את כל הדרך אל הגוף שלנו. כמו שאמרתי הן לא עושות נזק רק בגוף אלא גם באנרגיה, בשמחה ובהגשמה העצמית, שאלה הם נזקים שמשפיעים על הנפש.

מחשבות שיוצרות סטרס במערכת:
  • מחשבות לא טובות על אדם אחר.
  • מחשבות לא טובות על עצמנו.
  • מחשבות לא טובות  על החיים, על היום שלנו ועל מה שאנחנו פוגשות בדרך.
  • מחשבות שמתנגדות למציאות, לדעות אחרות, לאדם אחר, לאירוע במציאות.
  • מחשבות שמפרשות את המציאות בצורה כואבת, פוגעת, מדאיגה או מלחיצה.
  • מחשבות שהן דמיוניות ולא מציאות.
מחשבות שיוצרות רגיעה ושלווה במערכת:
  • מחשבות על מה שאנחנו רוצות.
  • מחשבות על טיפוח ביתנו או חיינו באיזה שהיא צורה.
  • כשאנחנו רואות את הטוב באחר, בעולם, בהווה, בחיים ובעצמנו.

מאחלת לכן הרבה בריאות ובעיקר הרבה נחישות כדי לא להאמין לכל מחשבה שעוברת לכן בראש.
קודם תבדקו לאן תיקח אתכן המחשבה הזאת, ואל תפעלו על אוטומט.

הפוסט נכתב בעזרתה הרבה בחלק המדעי, של חברתי הטובה שירי יעקובוביץ דוקטורנטית באוניברסיטת אריאל (חוקרת מחלת הסרטן)
בהצלחה רבה
רחלי מדמוני- אויר לנשמה

 

הדעה שלך חשובה לי:

תגובה אחת
  1. רחל הגב

    אתן מהממות!!!!

השארת תגובה

הרשמי כאן 👇🏻
פעם בשבוע אני כותבת פוסט בבלוג שנשלח אלייך למייל עם כלים לטיפוח ופיתוח החיים. מזמינה אותך להצטרף לחגיגה

הפרטים שלכן בידיים טובות, לעולם לא נעשה בהם שימוש לא הוגן או נעבירם לגורם שלישי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן